Woonloket

Bij het wooninfopunt kan je als eigenaar, huurder, verhuurder, bouwer of verbouwer terecht met alle vragen over wonen:

  • premies en fiscale voordelen;
  • sociaal lenen;
  • levenslang en aanpasbaar wonen;
  • woningkwaliteit;
  • technische vragen;
  • meldpunt huurdiscriminatie.

Voorbeelden

  • Ik heb nieuwe ramen laten plaatsen, welke premies kan ik aanvragen?
  • Mijn echtgenote kan niet meer goed in en uit het bad en we willen een inloopdouche laten plaatsen, kunnen we hiervoor een premie krijgen?
  • Heb ik misschien recht op een voordelige lening?
  • Hoe kan ik energie besparen in mijn woning en welke premies kan ik daarvoor aanvragen?

Om je de meest volledige informatie over premies te kunnen geven, breng je tijdens je bezoek best volgende documenten mee:

  • facturen of offertes van de werkzaamheden (indien je deze al hebt);
  • laatst beschikbare aanslagbiljet van de inkomsten;
  • bewijs beschermde klant (indien je recht hebt op de sociale maximumprijzen voor elektriciteit en aardgas).

Het wooninfopunt zorgt ook voor de inventarisatie en opvolging van leegstand, verwaarlozing en tweede verblijven.

Contact